KENNISMAKEN

Mensgericht werkgeverschap in actie: Vier werkgevers starten met het nieuwe Human Journey-programma

over human journey Jan 15, 2025
Mensgericht werkgeverschap - Start Human Journey

De eerste vier werkgevers hebben zich aangesloten bij Human Journey®, een organisatie gericht op het versterken van mensgericht werkgeverschap. Het bijbehorende programma biedt HR-professionals de handvatten en inzichten om mensen echt centraal te stellen en te investeren in persoonlijke ontwikkeling, betrokkenheid en een inclusieve cultuur. 

De eerste deelnemers aan Human Journey

De vier organisaties die deelnemen aan dit unieke programma zijn Viisi Hypotheken, Plein.nl, KLINGER en Harvest Digital. Deze werkgevers beschouwen het als hun verantwoordelijkheid om een werkomgeving te creëren waarin medewerkers zich gewaardeerd, gehoord en ondersteund voelen. Het Human Journey-programma helpt hen deze ambitie concreet te maken.

Waarom mensgericht werkgeverschap in 2025 cruciaal is

Gezien de uitdagingen rondom mentale gezondheid, het behouden van talent en het bouwen van een inclusieve cultuur, erkennen de organisaties de noodzaak om mensgericht werkgeverschap te omarmen. Door te investeren in hun medewerkers willen zij niet alleen hun resultaten verbeteren, maar ook bijdragen aan een duurzame toekomst voor hun organisatie.

De gehele medewerkersreis centraal

Het Human Journey-programma richt zich op het verbeteren van de volledige medewerkersreis, van de eerste kennismaking tot het afscheid. Het programma ondersteunt HR-professionals bij het creëren van een positieve en betekenisvolle ervaring in alle fases. Dit verhoogt niet alleen de betrokkenheid, maar ook het behoud van talent en het creëren van ambassadeurs. Het doel is om een positieve werkcultuur te creëren waarin ieders talent tot zijn recht komt. 

Wat zeggen de deelnemers?

Esmee Zijp, HR, Viisi Hypotheken

“Bij Viisi staat People First altijd centraal. Ondanks het feit dat we met Viisi best al ver zijn, wil ik graag verder aan onze employee journey werken. Ik vind het leuk om onze lessons learned te delen, maar vind het ook inspirerend om van andere organisaties te leren. De veelzijdigheid van het programma spreekt mij aan. Het uiteindelijk presenteren van de Employee Journey op de livedag is iets waar ik wel tegenop kan zien, maar het is ook goed om uit mijn eigen comfortzone te stappen." 

Sarinah Pietryga, HR People & Culture, Plein.nl

“Als werkgever willen wij verder investeren in onze mensgerichte cultuur waardoor we onze missie ‘slim alle voorraadkastjes vullen’ kunnen waarmaken. Met dit programma versterken we ons werkgeversmerk en als persoon wil ik groeien in mijn rol als cultuurexpert.”

Choy-Ling Karel, HR Manager, KLINGER

"Bij KLINGER geloven we dat onze mensen het verschil maken. Een werkomgeving waarin persoonlijke aandacht, samenwerking en kwaliteit centraal staan, vormt de basis voor betrokken en trotse medewerkers. Dit programma helpt mij om de employee journey verder te verbeteren, zodat medewerkers niet alleen met trots en plezier werken, maar ook weten dat hun groei en welzijn bij KLINGER centraal staan. Samen zorgen we voor een werkcultuur waarin we elkaar versterken en bouwen aan een succesvolle toekomst."

Nina Westra, People & Office, Harvest Digital

“Bij Harvest Digital streven we ernaar een toonaangevende werkgever te zijn, waar talent volledig tot bloei komt, waardering zichtbaar is en werkgeluk de drijvende kracht vormt achter impactvolle resultaten en gezamenlijke successen. Dit programma helpt mij om de employee journey te verbeteren en (toekomstige) collega’s een zo goed mogelijk ervaring te bieden.”

Over het Human Journey-programma

Het Human Journey-programma biedt een gestructureerd traject waarin HR-professionals leren hoe ze mensgericht werkgeverschap kunnen toepassen in hun dagelijkse praktijk. Het programma combineert groepssessies, coaching en opdrachten om de medewerkersreis te verbeteren. 

De eerste fase van het programma bestaat uit een grondige analyse van de huidige situatie. Dit leidt tot de bepaling van strategische pijlers waarop HR zich in 2025 gaat richten. Dit gebeurt vanuit een stevig fundament met een werkgeversvisie die aanspreekt en kernwaarden die hierbij aansluiten.

Daarna ontvangen de deelnemers concrete handvatten, tips en opdrachten op basis van de Human Journey-methode. Deze methode kijkt holistisch naar werk, door te onderzoeken welke factoren buiten het werk om invloed hebben op medewerkers. Thema's zoals levensfases, generatieverschillen, zorgtaken, neurodiversiteit, cultuur en vitaliteit komen aan bod. Dit maakt het een nieuwe en unieke aanpak in de wereld van HR.

Uiteindelijk beschikken de deelnemers over een uitgewerkt plan, campagne of aanpak, afhankelijk van de strategische pijler die ze hebben gekozen. Daarmee zetten zij een volgende stap in het ontwikkelen van een mensgerichte cultuur waarin mensen graag willen (blijven) werken.

Meer informatie

Voor meer informatie over het Human Journey-programma en de deelnemende organisaties kun je contact opnemen met Anouk Minnes, oprichter van Human Journey, via [email protected] of 06 13 86 03 03. 

Webinar: Employee Journey 2.0

In deze webinar leer je hoe je de employee journey in jouw organisatie kunt verbeteren met de Human Journey-methode, die diepgaand inzicht biedt in de behoeften van medewerkers. 

Schrijf je gratis in!

Gratis Employee Journey Checklist

In de checklist vind je praktische tips, uitleg per fase (van werving tot offboarding) en gerichte vragen om te bepalen wat goed gaat in jouw organisatie en waar de kansen liggen, zodat je de juiste focuspunten hebt om een aantrekkelijke werkgever te worden.

 

Je ontvangt het e-book direct in je inbox.